Josep Matamoros, postgraduat en Disseny i Programació d'Aplicacions per a Dispositius Mòbils i finalista de l'#SpinUOC2018

«Durant els darrers quatre anys com a emprenedor en solitari, ho he deixat tot per a arribar on sóc ara»

Josep Matamoros, amb el seu projecte Monstrid Pathmaker, serà un dels vuit participants en l'#SpinUOC2018

Un any més arriba l’#SpinUOC, la jornada anual de l’emprenedoria i la innovació de la UOC. Hem parlat amb un dels vuit participants en l’esdeveniment, que tindrà lloc el 14 de juny a Barcelona. Josep Matamoros, estudiant del màster de Disseny i Desenvolupament de Videojocs, ens dona més detalls del seu projecte.

Per Marian Antón

«El meu projecte és una revolució en els videojocs de plataformes perquè ofereix portabilitat multidispositiu»

Què és Monstrid Pathmaker?

És una revolució en els videojocs de plataformes perquè resol la dificultat de jugar a aquest tipus de videojocs des dels dispositius mòbils, és a dir, dona portabilitat multidispositiu als videojocs de plataformes. Això s’aconsegueix amb una manera innovadora de jugar que elimina la necessitat d’haver de fer servir un comandament de joc. En aquest nou sistema, que jo anomeno Pathmaker, a diferència dels videojocs de plataformes actuals, en què el jugador mou un personatge per diversos escenaris fent que reculli objectes i s’enfronti a enemics, el personatge es mou tot sol gràcies a la intel•ligència artificial del dispositiu, i l’únic que ha de fer el jugador és crear un escenari que li permeti avançar amb èxit per la pantalla.

Com se’t va acudir la idea?

Tot comença després dels dos fracassos que vaig tenir amb els dos videojocs per a dispositius mòbils que vaig publicar amb la meva empresa emergent (start-up) Kendaigames, SLU. Era un mercat molt saturat i necessitava guanyar presència en el moment de publicar el joc. Això em va fer pensar que necessitava dissenyar un videojoc que havia de ser innovador. Primer vaig pensar a fer-lo amb el gènere de més èxit en la història dels videojocs, els videojocs de plataformes. A partir d’aquí va venir el fet clau, perquè em vaig imaginar jugant-hi i vaig pensar «i si inverteixo els papers, faig que els jugadors no moguin el personatge i passo aquest control al joc?». Això em va fer veure que ara els jugadors es podrien dedicar a crear l’escenari (les plataformes, en l’argot dels videojocs).

A qui pot servir?

La portabilitat multidispositiu del joc ajuda a reduir les despeses de producció dels desenvolupadors perquè no cal modificar el codi font ni crear noves versions per a adaptar-lo, i portarà els videojocs de plataformes tant als jugadors que només juguen des d’aquest tipus de dispositius com als que habitualment ho fan des d’un ordinador o una consola.

Què és el que en destacaries més?

Per fi es pot jugar amb videojocs de plataformes només havent de fer lliscar el dit per la pantalla o movent el ratolí, tan senzill com això.

Per què vas decidir presentar-te a l’Spin UOC?

Malgrat ser alumne de la UOC, estava tan immers en els estudis que no sabia l’existència d’aquest programa. Va ser a la Barcelona Games World on vaig anar a l’estand de la UOC i vaig exposar la meva situació personal i el projecte als professors. Em van aconsellar que m’hi inscrivís. Des d’aquell moment i aquell dia, tot ha estat increïble, no m’hauria imaginat mai com ha canviat tot.

Com vas saber que eres un dels finalistes?

Estava estudiant a casa i vaig veure un missatge que venia de Hubbik. Va ser llegir «Enhorabona, Josep! El teu projecte Monstrid Pathmaker ha estat seleccionat un dels finalistes de l’edició 2018 del programa Spin UOC», i automàticament vaig pensar a trucar a la meva parella, i vam estar gairebé un minut sense poder articular cap paraula perquè se’ns van acumular totes les vivències que hem patit i de què hem gaudit junts aquests darrers anys.

Què significa per a tu aquest reconeixement?

El fet de ser finalista principalment m’ha ajudat a validar que la idea és bona i que aquest cop tinc més garanties d’èxit. Tots els treballs que faig amb l’equip de Hubbik, Ubik i les mentories han estat clau per a definir millor el producte i el pla d’empresa.

Com et prepares per a la presentació final?

Ara el meu dia a dia està dividit en dues franges horàries: al matí faig el treball final del màster de videojocs, que acabaré al juliol, i a la tarda em dedico exclusivament a totes les activitats de l’Spin UOC. Ara estic estudiant el discurs repetint-lo molts cops. I, per desconnectar, cada tarda vaig a caminar com a mínim una hora amb la meva parella i li recito el discurs un cop per practicar.

Imagina’t que ara tens a davant el jurat d’experts. Per què el teu projecte s’ha de convertir en una realitat?

Per una banda, perquè els jugadors es mereixen l’oportunitat de poder experimentar una manera de jugar nova. Per l’altra, perquè seria un reconeixement a tots els esforços que hi he dedicat aquests darrers quatre anys com a emprenedor en solitari, perquè ho he deixat tot per a arribar on sóc ara.

L’#SpinUOC2018 tindrà lloc el 14 de juny a partir de les 19 h a l’antiga fàbrica d’Estrella Damm (c. Rosselló, 515, de Barcelona). Si hi vols assistir, inscriu-t’hi en aquest enllaç.

Més entrevistes
    Carregant...