Ets a: Inici  > Notícies > Entrevistes > «La UOC dona una gran facilitat per a fer pràctiques que són molt positives de cara al món laboral»

Catalina Jiménez Ceballos, estudiant del grau de Comunicació

04 juliol de 2017

Catalina Jiménez: «Les meves pràctiques a la UOC han sigut una gran experiència i he après molt»

Ha fet les darreres proves d’avaluació des de la Xina, on fa uns mesos que viu. Allà continua amb el grau de Comunicació mentre perfecciona l’anglès i aprèn xinès. Hem parlat amb Catalina Jiménez per saber com viu aquesta experiència.

Per Marian Antón

Quan vas arribar a la Xina?

Ara fa uns quatre mesos que estic residint prop de Xangai, a una ciutat que se'n diu Suzhou.

Què t'ha portat a viure allà?

El motiu pel qual estic a la Xina és que l'empresa de la meva parella el va destinar aquí per tres anys. Jo aprofito l'estada per a perfeccionar el meu anglès i per a aprendre xinès.

Treballes?

De moment no treballo; em dedico per complet als meus estudis. Ara estic en la recta final del meu grau de Comunicació; a més a més estic en una universitat de Suzhou estudiant l'idioma xinès.

Has fet les teves proves d'avaluació des d'allà. Com ha anat tot?

Sí, he fet les proves d'avaluació virtualment, i considero que m'han anat molt bé, encara que no tinc les notes finals. Ha sigut una gran experiència, de fet molt satisfactòria, ja que em pensava que seria molt complicat, perquè no és el mateix fer-les a la seu que virtualment. Com a anècdota, aquí a la Xina internet està molt censurat en pàgines que són normals per a nosaltres, i per a poder accedir-hi utilitzem una xarxa privada que ens serveix per a poder entrar fàcilment en aquestes pàgines. Em va passar que no podia entrar a la zona per descarregar l'examen i se'm va bloquejar. Va ser bastant caòtic però, al final, el vaig poder descarregar i vaig poder fer l'examen.

Abans de marxar, vas ser becària a la UOC. Com recordes aquesta etapa?

Sí, estava al departament d'Arts i Humanitats. Em van contractar perquè m'encarregués de l'edició de vídeos, principalment. Al principi va ser una mica complicat perquè, tot i que jo tenia nocions sobre edició de vídeos (de fet, abans de començar el grau vaig fer un CFGS de producció d'audiovisuals i espectacles), feia molt de temps que no utilitzava un programa d'edició i em va costar acostumar-m'hi. La veritat és que ha sigut una gran experiència i he après molt. També vaig col·laborar al departament de gestió d'esdeveniments. No vaig poder fer moltes coses perquè just es va presentar el viatge, però de les poques coses que vaig poder fer, en vaig aprendre molt. L'àmbit dels esdeveniments sempre m'ha agradat molt. En definitiva, fer pràctiques és molt enriquidor. A més a més, la UOC dona una gran facilitat oferint aquest tipus d'ofertes que són molt positives de cara al món laboral.

M'agradaria buscar una feina aquí, a la Xina, relacionada amb la comunicació, encara que en aquests moments busco treball per fer classes d'espanyol

Quines eren les teves responsabilitats principals?

Gravar i editar vídeos amb el motiu dels vint anys del departament d'Arts i Humanitats. Cada vídeo tractava sobre un tema en especial.

Com valores en general aquesta experiència?

Valoro aquestes pràctiques d'una manera molt positiva, he après què vull fer i què no vull fer. Considero que fer pràctiques serveix molt per a agafar experiència a molts nivells, per un costat, et dona soltesa de cara als futurs treballs, a més a més t'ajuda a adonar-te del que vols en realitat.

Quin va ser el principal aprenentatge que destacaries d'aquella beca?

Amb la beca he adquirit molts coneixements en edició de vídeo, he après molt. D'altra banda destaco que la beca m'ha donat coneixements relacionats amb el món laboral: jo he treballat però mai en coses relacionades amb la meva carrera.

T'ha ajudat per al teu futur professional?

Espero que les pràctiques m'ajudin de cara al futur: m'agradaria poder començar aquí a la Xina.

Quins són els teus plans professionals de futur? Quant de temps tens previst quedar-te a Suzhou?

Com he dit anteriorment, els meus plans de futur són els d'acabar la carrera i perfeccionar els idiomes (anglès i xinès), després m'agradaria buscar un treball aquí relacionat amb la comunicació, encara que en aquests moments busco treball per fer classes d'espanyol.

T'agradaria estudiar alguna altra cosa després del grau de Comunicació? Què seria i a quina universitat?

M'agradaria fer un postgrau de gestió d'esdeveniments i m'agradaria fer-lo a la UOC, la veritat és que estic molt contenta amb la universitat, et dona moltes facilitats i possibilitats.

Aquestes són les 50 places de pràctiques no curriculars que oferim per al proper curs